Pagan Ouderschap


Veel mensen die spiritueel leven voelen zich ook aangetrokken tot de wijsheid van onze -verre- voorvaderen, van voordat het Christendom zich wijd verspreidde over onze landen. Zo ook ik, hoewel ik moet toegeven dat nog niet alles in mijn hoofd zit (maar als ik ooit een mooie heksenopleiding tegenkom, ga ik 'm doen - aanbevelingen zijn welkom!). Die stroming wordt wel aangeduidt met Wicca of Paganisme.

Ik heb nu een prachtige site ontdekt over Pagan Ouderschap, gemaakt door Maidy. Hij staat al flink volgeschreven dus als het je interesseert kan ik 'm van harte aanbevelen! De foto heb ik van haar site genomen, ik vond 'm zo prachtig!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Edith,

Wat prachtig dat jij ook deze weblog over paganouderschap hebt ontdekt. Maidy is de tekenaar van mijn website, www.nathifa.nl.

Ik ben op haar website terecht gekomen uit interesse voor het bewust opvoeden van kinderen, en dan bedoel ik natuurlijk mijn eigen twee kids.

Eén van mijn dromen is het volgen van een heksenopleiding. Het lijkt me geweldig om nog bewuster met de 'power' van de natuur te leven. Een tijdje geleden heb ik informatie aangevraagd voor de opleiding tot heks bij de Heksenhoeve in Appelscha. Het mooie is dat je kunt kiezen uit twee varianten. De één waarbij je elke maand een weekend in Appelscha verblijft om dingen te leren en in de praktijk te brengen, de ander is meer een schriftelijke opleiding, waarbij je eens in de drie maanden een zondagmiddag naar de Heksenhoeve gaat om het geleerde in de praktijk te brengen.
De duur van beide opleidingen zijn 1 jaar en 1 dag.